It takes more than a heartbeat to get me.

Jag vill att skolan ska vara över. Jag har tenta om fyra veckor. Har jag börjat plugga? Nej. Jag har inte en, utan jag har två tenor. Känner mig inte jätte pepp till det. Inte alls, inte det minsta. Men jag funderar på det. Böckerna ligger i en påse under min byrå.

Jag kanske ska flytta ifrån min lägenhet i höst.  Flytta ihop med ett sväng gäng. Jag vill, men samtidigt inte. Jag vet inte varför men jag kan inte se mig själv bo tillsammans med någon annan. Jag har alltid haft behovet av att stänga in mig och inte bli störd av någon annan.

Stänga av telefon och dator och bara lägga mig under täcket och sova bort allt, utan att någon knackar på dörren och frågar hur det är (när man innerst inne verkligen hoppas på att någon ska göra det).

Men å andra sidan vore det bra att bo ihop med någon. Jag skulle börja äta vettig mat, bli mer social och vilja prata med människor i grupper, jag skulle dessutom komma i tid till skolan/möten, och dessutom alltid ha någon med mig om jag skulle behöva det.

Människorna som jag i så fall flyttar ihop med känner mig så klart väldigt väl och vet hur jag fungerar.

De vet när jag behöver få vara i fred och ha tid för mig själv.
De vet att jag ibland behöver gå ut och gå på sena kvällar/nätter och dom låter mig göra det.
De vet att jag ibland kan stänga av mig helt och hålley ifrån omvärlden, och de vet att jag hör av mig igen när jag orkar.
De vet att jag ibland är i min egen värld och drömmer mig bort.
De har sett mina värsta och bästa sidor.
Människorna är bäst.

Kommentarer
Postat av: Alex

<3

2009-07-13 @ 21:27:24
URL: http://alexandrahanninen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0