Drömmar och.. Tv

Vad betyder en sexdröm egentligen? Jag har drömt många sådana på sistonne, med olika personer varje gång. Det börjar bli ganska jätte obehagligt nu. Jag ska försöka ta reda på vad dom betyder idag. Det får bli mitt mål idag.

"Drömmer du att du har sex eller att du ser andra ha sex? Sådana drömmar beror oftast på fysiska signaler från kroppen när blodomlopp och slemhinnor "testkörs". Kroppen signalerar att den är redo för sex och det undermedvetna skapar ett skäl till varför kroppen reagerar och då drömmer vi om sex."

Okej, nu blev ju allting MYCKET klarare.. Ganska intressant dock. Ni hittar en länk här

I morse klev jag upp halv sju, halvt död, halv levande. I köket träffade jag en PIGG och GLAD mamma. Jag hatar pigga och glada människor precis när jag vaknat. Släpade mig in i duschen, och efter en halvtimme bankade mamma på dörren och jag var tvungen att gå ur. Jag la mig i sängen och somnade. I tio minuter. Sen kom Viktor och skrek HEJDÅ. Suck. Det var väl bra att han väckte mig, men.. ja. Trodde jag skulle komma i tid till jobbet, men ack så fel jag hade. Klockan 8.45 stod jag och borstade tänderna och packade en väska till helgen. Helvete. Försenad, igen! Klockan 8.10 ramlade jag in på jobbet. Ramlade. Jag krockade med Stellan i dörren och ramlade omkull så att han hjälpte mig upp. Mattias kom förbi och skrattade åt mig och gav mig ett alldeles för glatt god morgon, Sofia! Vilken underbar dag! Åååh! När jag skulle köpa frukost hade Odhe och Praktikanten tagit pappas bil, så jag fick ta min egna bil med jätte lite bensin kvar i tanken. Bilen var inte alls lika butter som jag, utan startade gallant, och dog inte en enda gång (rekord!). På Hamngatans livs var bröt slut, suck, så jag fick köpa gårdagens bröd. När jag kom tillbaka till Hovby igen så klagade alla på att brödet var hårt. FÖRLÅT! Nu har jag suttit på mitt kontor och inte gjort ett piss. Nu ska jag börja klippa ut ritningar. Då har jag något att göra i en halvtimme i alla fall. Sedan ska vi äta på Harrys. Jag är trött, gick upp på tok för tidigt "vissa på jobbet går upp klockan sex, när de ska vara på kontoret åtta" sa mamma när jag påpekat att hon var uppe tidigt. Det är ju sanslöst! Och de flesta på hennes jobb bor ändå i Lidköping! Oh my! Jag är inte arg längre, även fast det verkar så. Bara.. trött.

Ikväll ska jag till Jönköping (: Det ska bli skönt, som sagt. Om jag lyckas boka dom där jävla biljetterna!!
Igår såg vi på Heores, och jag kan säga att jag inte riktigt är övertygad än, men tar för givet att det blir bättre sen. Pappa tyckte också att den var.. sådär. Jag hade antagligen alldeles för höga förväntningar på den, så det är klart man blir lite besviken. But still..

Ikväll går En vampyrs bekännelser (tom cruise, brad pitt, antonio banderas, kirsten dunst) på tv. SVT1 kl. 23.30. Den är typ bäst i hela världen (åtminstonde tyckte jag det för tre år sedan). Så nu vet du vad som väntar ikväll martin :*

På Torsdag är jag och familjen i BERLIN, och jag har nästan bestämt mig nu att jag ska prioritera en ny kamera istället för en mobil (hittade en gammal laddare till en gammal mobil som funkar bra), dator (jag klarar mig med den jag har, än så länge) och en TV (jag kan ta mammas, eller flyttar ihop med någon som har TV). Det är fortfarande en Nikon D40 eller en EOS 400D som ligger mig varmast om hjärtat.


Saker jag borde sluta med
:

  • Spänna mina axlar så att jag får ont i ryggen (och nacke och axlar)
  • Sluta bita ihop mina tänder och spänna käken så mycket så att jag får ont i huvudet och i käken (fast det kan jag faktiskt inte hjälpa, för jag gör det inte medvetet. Jag kommer på mig själv med att sitta så ibland, och då slutar jag så klart)
  • Sluta planera saker som jag ändå aldrig kommer att genomföra.
  • Sluta äta en chokladbit på morgonen.
  • Minska mitt sockerintag.
  • Äta ute varje dag (denna vecka har vi dock inte ätit ute NÅGON GÅNG, bortsett från idag)
  • Sluta titta på IDOL
  • Sluta göra saker som kostar pengar
  • Sluta störa mig på saker som inte är något värt (eller hur, Martin?)
  • Sluta sitta inne och uggla och börja RÖRA MIG MER.

Saker jag borde göra:

  • Sortera alla mina planer för vinter/våren och bestämma mig för EN sak.
  • Skriva ett brev till mitt fadderbarn i Colombia (som för övrigt fyller år i slutet av September, och jag hinner inte skicka någon present. SKIT!)
  • Se mer film.
  • Lära mig spela gitarr och munspel riktigt bra.
  • Åka till Stockholm och hälsa på Erik och Niklas.
  • Köpa en guldfisk till Martin (jag vet att du vill)!
  • Åka på volontärresa till Mexico och jobba på ett center för gatubarn.
  • Börja lyssna mer på irländsk och fransk musik.
  • Hålla bättre kontakt med allt och alla.
  • Inse att jag är bra och duger som jag är.
  • Städa mitt rum
  • Rensa ut onödiga saker, som jag inte behöver.
  • Rensa ut filmer som jag inte ser på (kanske sälja på tradera?)
  • Rensa bort all skit på min dator så att den slutar gnälla på mig.
  • Köpa den där James Dean tavlan på gallerix.
  • Flytta hemifrån.
  • Söka jobb.
  • Skriva en 'att göra lista' och tejpa upp på dörren.

Så många saker man borde göra, men som man inte orkar ta sig för. Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0