commercial campaigns

För att en reklam ska fånga mitt intresse krävs det att jag känner igen mig eller kan ta åt mig i det som visas i antingen bild eller text. Man dras alltid till bilder som man kan koppla samman med någon av sitt egna liv och tankar. En bra reklam ska fånga min uppmärksamhet, och jag ska vilja ta reda på mer information.

Två reklam kampanjer som verkligen berör mig och får mig att tänka efter är reklamaffischer för Världsnaturfonden och Amnesty. Man ser dom inte ofta på stan, men har man väl sett en så glömmer man dom sällan, och tankarna börjar jobba på högvarv. Man får lite skuldkänslor (i alla fall får jag det) när man kollar på deras snygga och välarbetade affischer.

WWF:

 

Amnesty International:


Kommentarer
Postat av: malin

oj jäklar

2011-04-06 @ 15:10:35
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: fanny

Upptäckte precis din blogg, jättefin är den!

Håller med, dessa reklamer fångar verkligen ens uppmärksamhet, på ett för en gångs skull väldigt bra sätt.

2011-04-06 @ 16:38:51
URL: http://wildthiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0