I buried my dog, mister.

På P3 Populär pratar dom bland annat om psykologiska thrillers. Så jag började tänka lite på just det. Jag skulle vilja se en riktigt läskig film.  Dom äckligaste filmen jag sett är Saw filmerna. Jag har inte ens sett alla. Jag har aldrig varit ett fan av vanliga skräckfilmer, just för att jag aldrig blir rädd. Jag har alltid varit mer för psykologiska Thrillers. Skräckfilmer är oftast så förutsägbara, och jag hatar när jag kan lista ut handlingen och slutet bara av att se en films trailer.


Här kommer några bra psykologiska thrillers:
Fight Club (Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter)
Seven (Brad Pitt, Kevin Spacey, Morgan Freeman)
När lammen tystnar (Anthony Hopkins, Jodie Foster)
Donnie Darko (Jake Gyllenhaal)
taking lives (Angelina Jolie, Ethan Hawke)
The Others (Nicole Kidman)
Lida (Kathy Bates)
Secret Window (Johnny Depp, Maria Bello, John Turturro)
Saw
the shining (jack nicholson)

Kommentarer
Postat av: Kristine

After.life med Liam Neeson och Christina Ricci är rätt psykologisk också :)

2010-09-09 @ 11:18:56
URL: http://namelessragdoll.blogspot.com/
Postat av: Sheriilyn

Har du inte sett Identity?

2010-09-09 @ 14:31:00
URL: http://sheriilyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0