Fjällbacka

I onsdags så var jag och mor i strömstad, fjällbacka och lysekil.

I fjällbacka finns kungsklyftan, där delar av Ronja Rövardotter spelades in. Jag som älskar berg och klippor var ju tvungen att åka ditt och spana in helvetesgapet på egen hand. Sagt och gjort. Fjällbacka i sig var för övrigt väldigt litet och mysigt.

Mammas kamera suger, och alla bilder på mig är suddiga, haha.


Trappan upp till klippan

Mamma gnällde över mina skinnstövlar, och även om det var lite varmt så är dom typ det enda jag har just nu, och som inte är converse. I love them!


Tror dom rider här i filmen Ronja Rövardotter.




Vi åt jätte god mat i Lysekil. Jag gillar inte skaldjur och att hitta en restaurang som inte har något annat än skaldjur på menyn kan vara lite motsträvigt. Men vi hittade i alla fall en mysig restaurang. Potatisen var så äckligt god att jag övervägde att fråga om jag kunde få ta med mig en doggy bag hem med bara potatis..

Kommentarer
Postat av: Zarah

Åh Helvetesgapet! coolt!! :D

2010-06-25 @ 12:10:41
URL: http://zizi.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fjällbacka är skitmysigt! Vi seglar dit med båten ibland och myser runt på deras gator. Om ni fortfarande är i Bohuslän MÅSTE jag tipsa om Havstensund! Världens mysigaste ställe, helt underbar natur och vackra klippor att gå milslångt på längs havet. Ligger någon mil från Grebbestad.



Vill du ha bohusläntips är jag expert (bor ju här haha), så är det något speciellt så fråga på! Mitt nummer finns ju också på facebook ifall det skulle vara så.



Trevlig Midsommar!

2010-06-26 @ 11:40:49
URL: http://sofiaenarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0