hoppas du förlåter kaoset i mig



Ett kort ifrån Rio, ett kort från Brasilien
ett telefonsamtal, en knastrig linje
ett flyktigt meddelande hem till familjen
Älskling jag saknar dig, Älskling jag vill hem

En proper fasad , ett ansikte utåt
karriärkostymen, en man på väg uppåt
en kliniskt ren yta, första-klass-biljett
trappor av marmor och golv av parkett

Le flicka lilla, gör mig inte besviken
för mannen som kommer från lycko-fabriken
du är stora flickan, snart fyllda tio
din far har just köpt dig en enkel till Rio

Konstig fabrik, fönster med galler
dörrarna låses när skymmningen faller
rummet är inpyrt med cigarett-rök
gråtande väntar hon sitt första besök

För när skratten har tystnat och natten har dött
när morgonen nalkas och festen är över
då sitter hon kvar, hon är handel med kött
ta för dig och blunda är allt du behöver

Kom in min herre, välj favorit
inget är omöjligt, uppåt och sprit
någon under tio?, allt sköts diskret
vi tar kontokort som betalning du vet
en bricka med nummer, en trappa till rummet
en späd liten flicka som ögonen gömmer
kåt och berusad saknar han stopp
ser ej något annat än hennes kropp

För när skratten har tystnat och natten har dött
när morgonen nalkas och festen är över
då sitter hon kvar, hon är handel med kött
ta för dig och blunda är allt du behöver

Ett kort ifrån Rio, ett kort från Brasilien
ett telefonsamtal, en knastrig linje
ett flyktigt meddelande hem till familjen
Älskling jag saknar dig, Älskling jag vill hem

Ett kort ifrån Rio, ett kort från Brasilien
ett telefonsamtal, en knastrig linje
ett flyktigt meddelande hem till familjen
Älskling jag saknar dig, Älskling jag vill hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0