Green Day @ Ullevi 5/6 2010

Vi anlände till Göteborg runt halv två och gick då till Ullevi och satte oss i kön. Jag tyckte det var ganska lite folk där, men det var säkert runt 400 personer när vi kom.

Insläppet skedde klockan fem och det gick så sjukt smidigt och var så välorganiserat att jag inte kunde göra annat än stå och gapa. Vi slussades in i arenan och ställde oss till vänster av scenen, med bara några enstaka rader emellan oss.

Runt sju klev Johnossi på scenen, och även om dom var riktigt bra live, så tror jag inte att dom är lika bra på skiva. Men det var ändå kul att få se dom också. Har knappt hört något av dom tidigare så det var verkligen en trevlig överraskning.

Runt åtta entrade Joan Jett & the Heartbeats scenen. Jag sammanfattar det jag skrev tidigare med ett ord: Magiskt.

Och runt nio klev dom äntligen på. Green Day. Så sjukt bra och så sjukt underbart att se dom igen. Det var verkligen ett kärt återseende. På något sätt lyckades jag till slut smita mig fram så att jag hamnade allra längst fram, och hade staketet tryckt intill kroppen. Killen intill mig hade nr 3 på handen, och samtidigt som jag kände mig lite elak som smet fram så här när dom köat i flera dagar, så struntade jag blankt i det är konserten väl satte igång på allvar.

När 21st century breakdown började strömma ut ur högtalarna svävade jag på moln. Konserten varade i tre timmar och jag svävade på moln under hela konserten. Denna konserten var lätt deras bästa, just för att man verkligen kom dom så nära, var så långt fram och kände gemenskapen. Ni som varit längst fram på en konsert vet ju vad jag pratar om.

Billie Joe lekte med publiken och lockade alla till sång. När jag vände mig om för att kolla upp på läktarna så stod alla upp, och sjöng med och dansade, det var så härligt att se att det inte bara var vi som stod längst fram som hoppade, dansade och sjöng.

Billie Joe, Mike och Tre Cools energi var som vanligt helt underbar, och de bjuder verkligen på sig själva, vilket är så sjukt underbart att se, och när jag gick därifrån så hade jag så himla ont att jag knappt kunde gå normalt. Men det var så värt det.

Nu ska jag äta glass.

Här hittar ni diverse recensioner på konserten: GP, Aftonbladet, Expressen, DN.


We're not the ones who're meant to follow








för låtlistan så klicka er in på min spotifylista: Green Day 100605

Green Day – Are We The Waiting - Live
Green Day – She
Green Day – When It's Time

Kommentarer
Postat av: Mariam

Vad fina bilder du tog! :)

2010-06-07 @ 18:42:37
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh vad fina bilder!!!!

2010-06-07 @ 21:40:34
URL: http://sorax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0