för att vara ärlig

så hatar jag datorer. Ja, det är sant. Igår satt jag två timmar och ritade. Ritade med papper och penna, det har jag inte gjort på evigheter och när jag var lite så ritade jag jämt. Hela tiden. När jag var liten skrev jag mycket noveller och texter, det gör jag inte alls på samma sätt längre. När jag var liten fotade jag mycket, och klippte och klistrade upp bilderna på papper eller i böcker. Det gör jag knappt längre. När jag var liten kunde jag sträckläsa böcker utan att lägga undan dom. Det gör jag inte nu längre. När jag var liten älskade jag att spela instrument, och hade jag inget att göra så satte jag mig framför pianot, tog upp min fiol, munspel eller så satte jag mig på sängen med gitarren i knät och försökte lära mig alla ackord. Det händer inte alls lika ofta längre. Och det gör lite ont i mig.

Därför hatar jag datorer.


fast utan datorer skulle vi inte få sådana här fantastiska bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0