lite småfrustrerad.

det känns som att jag aldrig kommer att komma härifrån.
Jag gör inget egentligen för att sticka ut. Jag smälter in i mängden. Det har aldrig någonsin stört mig förut, förrän nu. Jag har alltid förföljts av känslan av att jag det inte är här jag hör hemma. Jag har alltid känt mig lite vilsen, så länge som jag kan minnas. Jag överanalyserar mina tankar och det i sin tur gör att jag känner en sådan stor förtvivlan att jag till slut bara sätter mig ner och försöker lugna ner min andning.

Jag vill inte explodera mera. Jag vill känna samma frihet som jag kände när jag satte mig på en buss mot köpenhamn för ett halvår sedan. Att veta att man släpper allting som tynger en för stunden, att man träffar människor som delar samma intresse och som gör en glad. Att man inte har vaksamma ögon på sig hela tiden.

Jag letar efter en slags frihet.
Den friheten är svår att beskriva. Frihet betyder så mycket för olika människor.

Men för mig är det en frihet att lyssna på ett band, som kan ge mig styrka och glädje. Att kunna säga vad jag tycker och tänker utan att få ett skott i pannan. Frihet är också att kunna röra sig fritt, umgås med dom jag vill, och att andas ren luft.

Frihet är också att sitta på en buss, tåg, båt eller flyg på väg någonstans, eller att köra bil med min favoritmusik på hög volym och sjunga med allt vad jag kan.

Frihet är så mycket för så många. Jag ser många som jag växt upp med stadga sig, bli sambos och skaffa barn. Jag antar att dom ser det som en slags frihet, men för mig känns den friheten klaustrofobisk. Det var nog därför jag blev så himla glad när min andra hälft sluddrade fram följande ord, som aldrig ens varit på tal tidigare, på den senaste festen: "Jag vill plugga i USA".


Men jag skulle aldrig ha tålamod nog
Att bli förstådd
Ingen känner mig
Så väl som du

Melissa Horn – Falla fritt

Kommentarer
Postat av: veronica

tänk att frihet kan betyda så olika för alla, det är otroligt! jag vet inte riktigt själv vad frihet är för mej, men mkt av det du säger håller jag med dej om!

2010-08-11 @ 18:03:39
URL: http://veronicagerding.blogg.se/
Postat av: Mariam

jag tycker att du är en stark och modig tjej, du klarar av att göra precis vad du vill i livet!

2010-08-13 @ 19:14:26
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0