GI nästa?

Igår övertalade mamma mig att börja med GI metoden tillsammans med henne. Här följer en konversation som utspelades igår kväll när vi kollade på en jätte dålig hyrfilm (Love Happens med Aaron Eck.. någonting och Jennifer Aniston).

Det första hon säger är att jag inte får dricka O'boy.


Jag - "Jag måste ha ett glas O'boy till frukost, min värld rasar samman annars. Jag kan inte äta mackor utan O'boy"

Mamma - "Synd för dig"

Jag (lite smått desperat) - "Jag MÅSTE få drick ETT glas per dag i alla fall?"

Mamma - "Enligt GI får du inte äta ljust bröd, pasta, choklad, kakor.." och en lång jävla ramsa med saker vi inte får stoppa i oss längre.

Jag - "Det där är inte sunt för fem öre. Hur kan man leva så där?"

Mamma - "Det är en vanesak. Så fort vi har börjat kommer det att gå jätte bra"

Jag - "Tror du verkligen på det själv?"

Mamma - "mmm"

En stunds tysnad.

Jag - "Jag kommer alltså inte att få äta kakor längre?"

Mamma - "Nope. Och inte choklad"

Jag - "Du har precis köpt hem fyra burkar kakor, ska pappa äta upp dom själv?"

Mamma - "....."

Suck.

Jag - "Vad får vi äta då?"

Mamma rabblar upp en massa saker som jag inte ens minns hälften av.


Jag - "Aha.. ja, jag gillar ju kidneyböner i alla fall.."

Detta kommer som sagt att bli intressant.

Dessutom läste jag igår att Rolling Stones eventuellt ska komma till Ullevi i sommar... :O :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0