Svar på en fråga

Fick en anonym kommentar, och eftersom ingen mail var lämnad så tänkte jag svara som ett inlägg.

Många ställer den frågan, vilket så klart gör mig väldigt glad eftersom det är ett väldigt stort beröm som ges.

Svaret på min fråga är (liksom allt annat) övning, övning, övning. Det tar tid att lära sig Photoshop och jag själv har fortfarande så mycket kvar att lära!

Jag började väldigt tidigt med photoshop och datorer. Under högstadiet gjorde jag Buffy the vampire slayer wallpapers och fansidor. Tyvärr finns inget av det sparat idag, för det hade varit fruktansvärt kul att se min utveckling.


Mitt största tips är helt enkelt att skapa med något som du tycker är kul och som betyder mycket för dig. Jag började skapa med Buffy, eftersom det var min besatthet för tio år sedan. Idag är det mest Tokio Hotel.

Att jobba med något som du brinner för gör det hela så mycket roligare.

Jag lär mig genom olika guider, tutorials, som du hittar på youtube eller genom google. Det finns tusen photoshop sidor där ute, och det är bara att börja leta. Ge inte upp!

Kommentarer
Postat av: Hanna ♥

Åhh. Lyckost!

Jag skulle åkt till finland och kanske polen, men båda blev inställda. FAN. säger jag bara! D:

Så det blev bara Gbg.. ._.

Men det var så jääävla bra ändå! <3

2010-04-24 @ 22:24:22
URL: http://hannakaulitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0