Remember me

"Gandhi said that whatever you do in life will be insignificant.
But it's very important that you do it. I tend to agree with the first part.
"



Jag och min kusin Jessica (som jag inte träffat på fyra år, kom vi fram till) var och såg Remember Me med Robert Pattinson och Emilie de Revin i huvudrollerna som Tyler och Ally.

Tyler är en arg kille som är väldigt besviken på sin pappa (som spelas sjukt bra av Pierce Brosnan) eftersom han sätter jobbet före sina barn. En kväll hamnar Tyler och hans vän Aiden i slagsmål, och hamnar då i konflikt med en polis, som råkar vara Allys pappa. Tyler och Ally träffas och kärlek uppstår, och likaså en massa problem.


Tro det eller ej, men jag gillade denna filmen. Det gör ont i mig att säga att jag nästan blev lite kär i Pattinson efter denna filmen, just för att han spelar rollen som Tyler väldigt bra. Jag föll direkt för alla karaktärer och skådisarna. Fotot var fint. Jag tyckte egentligen filmen var halvbra fram tills slutet. Då föll allting på plats och det var slutet som helt enkelt gjorde att jag gillade filmen väldigt mycket.

Den kan verka tråkig, men det är den inte. Se den, jag lovar att ni kommer att gilla den.

"Gandhi said that whatever you do in life will be insignificant,
but it's very important that you do it because nobody else will.
Like when someone comes into your life and half of you says:
"You're nowhere near ready".

And the other half says:
"Make her yours forever".

Michael, Caroline asked me what would I say if I knew you could hear me.
I said: "I do know. I love you. God, I miss you, and I forgive you."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0