I wanna grow old with you


Kommentarer
Postat av: Max Hobstig

Idag skulle jag köra bilen till service inför besiktningen.

Redan klockan sju skulle bilen vara på service inför besiktningen.



Jag har en god nattsömn. Ibland, faktiskt väldigt sällan, händer det icke desto mindre att jag vaknar av den gamla mardrömmen som terroriserat mig i nästan tio år. Efter månader av lugn hände det i natt. Alldeles genomblöt av svett och med hjärtat bankande som en skenande stångjärnshammare vaknade jag med den vitglödgade maran framför mina ögon.



Det enda som hjälper när mardrömmen nästan skrämt livet ur mig, är att stiga upp och klä på mig och ta en promenad ner till stan eller bara gå ut i skogen, ensam med minnena och bearbetningen av de hemska som hände för nästan tio år sedan.



När jag är tillbaka hemma i hallen kommer hunden, tyst som en panter med viftande svans och lägger sig på mina just avtagna kängor och somnar som en stock. Hustrun sedan 30 år sover tyst, kanske med drömmar om hur det var innan, för nästan tio år sedan.



Själv lägger jag mig på soffan i stora rummet utan att klä av mig. Jag somnar strax och sover en drömlös sömn och vaknar kvart över sju. Det är tyst som i en gammal potatiskällare. Jag stiger sömndrucken upp och ser att hustrun är borta, men hunden sover på hennes kudde. I köket står termosen med kaffe på bordet med en lapp påtejpad. Jag läser med både sorg och vemod följande ord:



God morgon älskling!

Jag har tagit bilen till bilverkstan – ville inte väcka dig eftersom jag vill leva med dig till livets slut. Låt oss leva så länge vi orkar och att älska varandra så länge vi lever!

Puss



- - -



Tack Sofia för att jag hittade din bild.

Jag skickar den med e-posten till min hustru

2010-11-17 @ 09:11:00
URL: http://gretteheim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0