"Hello, I'm Johnny Cash"

Ja, Gustavs (trummisen i TH) nya tatuering är låten Hurt, ursprungligen gjord av Nine Inch Nails, men senare tolkad av Johnny Cash. Ni som hängt med mig ett tag (eller som kollat bakåt i arkivet) vet att jag är ett stort Johnny Cash fan. Jag har älskat hans musik i flera år och avgudar verkligen hans låttexter. När jag hörde denna låten för första gången grät jag. Det var också en av de låtar jag först lärde mig på gitarr, den är inte alls avancerad.

Det jag egentligen tänkte skriva om var att jag vet att alla kommer att kolla upp vem Johnny Cash är. Det är ju logiskt, klart man kollar upp vad sin idol lyssnar på för musik. På ett sätt är det kul att folk kommer att kolla upp honom, men samtidigt känns det lite fel. Att folk börjar lyssna på honom bara för att Gustav gör det.

Johnny Cash är en person vars musik har betytt oerhört mycket för mig. Men jag vet att många inte gillar hans stil eller typ av musik, och det är så fruktansvärt synd. Många kommer att lyssna på låten hurt, men inte på någon av hans andra låtar, och för mig är det skandal.

Det var denna video som fick mig att gråta. Man ser verkligen hur sliten Cash är och att hans liv har tärt på honom. Efter att ha läst en bok om honom insåg jag att vårt tänkande var ganska lika. Hans demoner kom till slut ifatt honom.



”What June did for me was post signs along the way, lift me when I was weak, encourage me when I was discouraged, and love me when I was alone and felt unlovable. She is the greatest woman I have ever known.”

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oh världens bästa låt, OMG TH ska hit till Sverige! blir ju helt tokig :) allt bra med Sofia?

2009-09-02 @ 08:31:46
URL: http://sarriis.blogg.se/
Postat av: CICI

He was awesome <3

2009-09-02 @ 10:12:36
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0