Disney filmer.

Jag har en stor kärlek till Disney filmer, och det står jag för. Jag älskar Disneyfilmer, och har gjort den enda sen jag såg Lejonkungen på bio. När Lejonkungen släpptes på VHS var jag totalt fast. Jag kollade på den hela tiden, fick skivan med musiken (som fortfarande är en av mina favoritskivor än i dag) och lyssnade på det nonstop. Jag lärde mig varenda replik utantill och till sist ville ingen se den med mig, för att jag sa alla repliker, haha.

Jag föredrar dock de äldre Disney filmerna, men det är väl för att jag är uppväxt med dom, även om de nya också är sjukt roliga, så har ändå de äldre en särskild plats i mitt hjärta. Jag var så besatt av Disney filmer ett tag att jag pluggade in vilken film som kom vilket år och kunde rabbla alla filmer från Snövit till Skattkammarplaneten, jag kan säga att jag inte kan det idag :D

Min top fem (såå svårt att välja bara fem filmer..):

Robin Hood (1973)


Skönheten och Odjuret (1991)


Lejonkungen (1995)


Ringaren i Notre Dame (1996)


Skattkammarplaneten (2002)



Fyra av (många) favorit Disney låtar:

Känn en doft av kärleken, Lejonkungen


That's what friends are for - The Fox and the Hound (Micke och Molle)


We're your friends - The Jungle Book


Människa - Tarzan

Kommentarer
Postat av: Sora

Åh jag älskar med disney!! Så underbart!

2009-09-13 @ 11:56:40
URL: http://sorax.blogg.se/
Postat av: Mariam

sv: Tack sötnos!



Åh då delar vi ett intresse. =) Disneyfilmer är en stor passion här med. Mina favoriter är bl a Den Lilla Sjöjungfrun, Lejonkungen, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Askungen... And the list goes on. <3 Jag föredrar också de äldre filmerna. =)

2009-09-13 @ 13:21:23
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Kristine

Älskar Disney! Ska bli lite kul att se vad den nya som kommer nu är för en :) Ser ut som de lagt ner lite arbete på den. Och ser att de du satt som favoriter ligger väldigt högt på min lista med, speciellt Ringaren i Notre Dame, älskar den!

2009-09-13 @ 19:17:15
URL: http://missskellington.blogg.se/
Postat av: Zizi

Åh love på detta inlägg! Nu fick jag värsta nostalgikänslorna.

Jag håller med om att dom äldre Disney-filmerna är bättre, då det verkligen var tecknat. Nu är det mer datagjort och då försvinner det där mysiga från filmerna.

Mina favoriter Lejonkungen (så klart), Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, Skönheten och Odjuret..och och och...listan kan fortsätta.

Det får nog bli en Disneyfilm senare :)

2009-09-14 @ 16:24:24
URL: http://zizi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0