EMA 2009

Utan att kolla in vad alla andra tycker om galan så skriver jag ner vad jag själv tyckte.

För det första blev jag jätte förvånad över att självaste Green Day öppnade galan. Hade för mig att Tokio Hotel skulle göra det, men icke.

Green Day uppträde med Know your enemy och Minority (en av mina absoluta favoriter, är så glad att dom valde den!). Som vanligt är deras scenshower super häftiga och jag fick flashback tillbaka till Stockholm. Dom är så underbara live, verkligen. Billie Joe - vad i helvete har du gjort med ditt hår?

Anyway, Green Day vann i kategorin Best Rock, och det är dom verkligen värda.

U2 vann i kategorin Best Live Act, och jag är övertygad om att min mamma skulle jublat om hon kollat på den. När jag ändå nämner U2 så måste jag nämna deras framträdande. GORGEOUS! Att dom öppnade med låten One var ju underbart (visste ni att låten är inspierad av Berlinmurens fall?). De uppträdde ju vid Brandenburg, och det var magiskt. Riktigt fint belyst och sjukt mycket folk!

Foo Fighters är också värda att nämna. SJUKT BRA!! Gillade skarpt att dom hade med en violinist upp på scen. Mycket bra framträdande!

Katy Perry och Pete Wentz är inte ens värda att nämnas mer än så här - sorry.

Sen har vi Tokio Hotel. Vilka killar. Deras uppträdande med World behind my wall (som ni kan se här) fick mig nästan att börja gråta, och jag skojar inte. Låten som är en av de bästa på hela skivan, samt deras senaste singel gick verkligen rakt in i mig och jag älskade varje sekund. Jag tyckte det var fint att dom fick göra en hyllning till minnet av berlinmurens fall, och bildspelet som spelades upp bakom dom var jätte fint och stämningen var kanon. Jag kan lätt gifta mig med Bills jacka - ge mig!

De vann också Best Group, och både jag, Mirre och Cici blev som fjortonåringar och skrek i soffan, haha. Det är dom verkligen så värda. Helt sjukt att dom vann över grupper som Green Day, Linkin Park och Kings of Leon. Men så är deras fanbase helt sjuk också.


20:48 CET

Tokio Hotel is on the red carpet!! And they tell us why they don’t tweet: “because they’re old-school.” Hearing Bill Kaulitz say that is pretty hilarious. (tyckte det var lite kul) källa

 

Tack töser för en mysig kväll ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0