Namnbyte.

Jag lyssnar just nu på Brunchrapporten på P3. De pratar om namnbyte. Det är många som byter namn. Många vill heta något unikt, sticka ut ifrån mängden.

Jag har alltid gillat mitt förnamn. Även när jag var liten. Okej, jag har kanske funderat på att byta det någon gång, för jag tyckte att det lät töntigt. Men nu tycker jag att det är riktigt, riktigt fint och jag älskar det. Men, mitt efternamn och framför allt, mitt mellannamn. När någon frågar mig vad jag heter i mellannamn så svarar jag alltid Natalia. Just för att jag vill byta ut mitt nuvarande mellannamn till det.

Mitt efternamn tycker jag är alldeles för vanligt. Jag funderar allvarligt på att döpa om mig till Sofia Tillman. Eller Sofia Vienna, men tror inte att det godkänns, haha. Tillman är ett gammalt släktnamn, för några år sedan var det Berzelius som gällde, men nu tycker jag att det låter på tok för snobbigt.

Jag gillar Tillman. Det ligger så bra i munnen. Sofia Natalia Tillman. Inte sant?

Har ni någon gång funderat på namnbyte? I så fall till vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0