Inte okej!

Jag kom precis till jobbet. Jag försov mig till halv tio idag. Inte okej!
Min farbror var i källaren och log stort mot mig när jag kom ut till bilen. Gömd bakom stora glasögon och med en juice i handen. Jag förstår honom, jag såg nog inte speciellt pigg ut alls.

När jag kommer hem måste vi städa huset. Mamma och pappa kommer hem imorrn och det ser ut som hej kom och hjälp mig (i mammas ögon).

Jag lyssnar på Hallå P3 och idag disskuterar dom Registrering av abort.
En läkare har lagt som förslag att alla kvinnor som gör aborter ska registreras i ett speciellt register. Tanken bakom detta är att antalet aborter ska minskas i sverige.

I mina öron låter det lite dumt.. Jag skulle inte vilja hamna i ett register om jag gjort abort..
Kan inte registreringen vara frivillig, varför måste den vara obligatorisk i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0