Mat!

Haha!
Jag har lyckats göra något helt utan recept. Inte alls avancerat, men med tanke på mina kunskaper i köket så är jag måttligt nöjd. Jag försöker lära mig tycka om paprika. Jag ska äta mer grönsaker, har jag fått för mig.

Jag har en röd, och en gul. Jag tog halva den röda och hackade den i så små bitar så att det knappt syns. Sen körde jag det i en stekpanna tillsammans med bacon, lök, någon gegga jag hittade i kylskåpet (det låter inte bra, jag vet - men det blev gott) och svamp och tomater. Kokade pasta till och voilà!  Det blev riktigt gott, och nu ska jag sätta mig ner framför TV:n och se på Sweeney Todd.
Sen ska jag börja städa.

Nom, nom..

Kommentarer
Postat av: Anna

Tar man bara bort bacon-delen låter det väldigt gott, och väldigt mycket som det jag lever på större delen av året... Men så har jag alltid älskat paprika och grönsaker också. Minus den gröna då.

2009-01-18 @ 18:18:48
URL: http://nyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0