Ungefär så här såg min senaste tenta ut

1. (1p) Vilken eller vilka av nedanstående datatyper har en fast datalängd. (dvs tar alltid lika mycket plats i minnet oavsett vad värdet i variabeln är)
• int
• string
• double
• User

2. (1p) Vilket eller vilka alternativ nedan är korrekta påståenden om enkla datatyper.
• Enkla datatyper har fast datalängd
• Enkla datatyper behöver inte deklareras med ordet ”new”
• Variabler av enkla datatyper kan aldrig nås/påverkas från en annan klass.
• Enkla datatyper är något långsammare än Komplexa/Referensdatatyper datatyper när program körs.

3. (1p) Vad kallas det/de tecken du använder när du kontrollerar två värdens förhållande till varandra i en kontrollsats eller loopsats.
• Matematisk operator
• Jämförelseoperator
• Artitmetisk operator

4. (1p) Vilket eller vilka av nedanstående kommandon kommer att resultera i att strängvariabeln namn får ett nytt värde, dvs att värdet på variabeln förändras.
• namn+”Pelle”;
• namn+=”Pelle”;
• namn++”Pelle”
• namn=”Pelle”;

5. (1p) Vilket eller vilka av nedanstående villkor kommer att ge ”true” om variabeln x har värdet 18.
• (x<=28 && x > 14)
• (x<=25 || x > 20 && x < 32)
• (x==15 || x < 18)
• ((x/9)>=2 && (x/3)>1)

SUG PÅ DEN NI! detta är alltså saker som jag borde kunna.
Någon som förstår vad som sker? Kontakta mig.

Jag är inne på Annas inlogg också, eftersom jag glömt mitt lösen. Dom kan väl inte på riktigt tro att man ska minnas sitt lösenord över sommaren? Eller kan dom det?

Ikväll ska jag färga håret. Hoppas det går bra....

Kommentarer
Postat av: Soffy - Tokio Hotel tävling i bloggen!

sv; jaaa :D Han ser väldigt bra ut :3

2009-08-12 @ 17:36:03
URL: http://schwarz.blogg.se/
Postat av: Soffy - Tokio Hotel tävling i bloggen!

sv; jaa ^^

2009-08-12 @ 17:36:33
URL: http://schwarz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0