Conch piercing.


På lägret reagerade många över min älskade Conch piercing. Conch heter den piercingen som jag har i själva örat.
Det var framför allt dessa frågor som dök upp:

Varför har du tagit en piercing där?
När jag piercade denna var det inte så många som hade den. Nu det senaste har denna piercingen blivit populärare och populärare. Det är en väldigt, väldigt vacker och samtidigt ganska diskret piercing, det var kärlek vid första ögonkast och jag bara visste att jag skulle ha en.

Gjorde det inte ont?
Jag tänker inte ljuga. Jag har en skapligt hög smärttröskel och Ja det gjorde ont. Men så trodde jag också att det inte skulle kännas speciellt mycket eftersom jag inte kände av när dom gjorde min tragus. Men ja, conchen gjorde ondare än tragusen gjorde. Conchen går genom brosk, liksom tragusen, men där conchen sitter är det mer brosk än i öronfliken. Tragusen läkte på ett halvår, och conchen (som jag tog i mars i år) har ännu inte läkt än.

Läkningstiden är väldigt, väldigt olika från person till person. Jag gjorde en helix alldeles för tätt inpå min conch och det har gjort att det tagit längre tid att läka.


Jag valde mellan en rook och en conch, och det fick bli en conch den senaste gången. Rook är betydligt mer svårläkta, eftersom dom är mer utsatta än conchen, som skyddas av örat på ett helt annat sätt. Men en rook kommer att komma det också.


Hur gjorde dom då?
I youtubeklippet nedan kan ni se hur det går till. De tar hålet på 00.50 och framåt några sekunder.

De använder alltså ingen tång, eftersom det är omöjligt att greppa örat på ett bra sätt. Det är dels därför det gjorde ont, misstänker jag. Det som gör ont är inte själva sticket, utan när dom ska sätta i ett smycke.

Nu har jag inte läst igenom vad jag skrivit, så sorry om det är för flummigt eller kass grammatik.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: SKOJAR DU ELLER MUMS PÅ HONOM

2009-08-09 @ 17:34:18
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0