Logor.

Förläsningen idag handlade om Logor. Och igår fick vi ett projekt som vi ska göra på fyra veckor, som ser ut som följer:

Avslutande projekt – en trycksak och skyltar till Rosenlundsbadet.
Ni ska i grupper om 5-6 studenter producera följande:
• Ett logotypförslag till Rosenlundsbadet
• En reklamfolder för Rosenlundsbadet inriktad mot målgrupp enligt nedan
• En serie skyltar för Rosenlundsbadet enligt beskrivning nedan
• En rapport som bl.a. tar upp gruppmedlemmarnas arbetsinsatser

Logotyp
Utföres i Illustrator och ska utformas så att den är lämplig för tryck. Såväl fyrfärgsvariant som enfärgsvariant (ange PMS-nummer) ska presenteras.

Reklamfolder
Grupp Målgrupp
1-3 Småbarnsföräldrar
4-5 Barn
6-8 Tonåringar
9-10 Pensionärer
11-12 Vuxna
13-14 Företag

Format: valfritt. Alla bilder och all text ska vara tagna/skriven av er själva. Två tryckta exemplar ska lämnas in i samband med redovisningen.

Skyltar
En enhetlig serie skyltar som bygger på pictogram och/eller text och som omfattar:
Dusch, herrar
Dusch, damer
WC och handikapp-WC
Varningsskylt för att åka för tätt i vattenrutschbanan
Varningsskylt för halt golv Varningsskylt för att dyka då vattnet är grunt
Vägvisare till äventyrsbadet
Vägvisare till relaxen
Vägvisare till motionsbassängen

Skyltarna ska redovisas som designförslag på papper samt en modell.

Ja, ja. Det kan bli kul, men jag önskar så att dom valt något annat än rosenlundsbadet. Just nu sitter jag och stirrar på deras loga:

som är så skrattretande ful, att det är omöjligt att göra en ännu fulare.

Så, just nu sitter jag alltså och googlar äventyrsbadslogor och har hittat följande:


Jag finner inga ord.. Alls.

Btw, jag gick och la mig 22.30 igår. Jag mådde så äckligt dåligt så jag beslöt mig för att gå och lägga mig. Somnade runt kvart över elva, skönt. Mår lite bättre idag, men är ändå inte helt hundra. Tror inte att jag bloggar mer idag. Inte kul att läsa inlägg när jag mår som jag gör. Återkommer därför imorrn. Ha det bra, så länge.

Grattis till Leo som fyller år idag (:

Kommentarer
Postat av: Leo

Åh, tack babe! Nu blev jag glad! :D<3

2009-04-21 @ 11:20:48
URL: http://lilleos.blogg.se/
Postat av: Egzona

Det gör inget, ta god tid på dig! :*

2009-04-21 @ 16:56:05
URL: http://eggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0