Mjaow!

Jag blev så glad när jag gick in på Thåströms sida och såg detta:

081212 ny platta o turné

Foto: Karl-Fredrik von Hausswolf

Den 4 mars nästa år släpps Thåströms nya album. Plattan har ännu ingen titel. På förra albumet "Skebokvarnsv. 209" gjorde Thåström en tillbakablick över sitt liv och karriär. Plattan innehöll dessutom Thåströms första singeletta i karriären genom den fantastiska låten "Fanfanfan". Förra året släpptes en skiva med sidoprojektet Sällskapet där Thåström ingick som en av medlemmarna. Thåströms nya album blir den 21:a skivan sedan starten med Ebba Grön via grupper som Imperiet och Peace, Love & Pitbulls fram till en framgångsrik solokarriär. I över 30 år har Thåström ständigt utmanat och varit aktuell, något som får betraktas som unikt inom svenskt musikliv.

Med start den 13 mars gör Thåström en kortare vårturné.
13-mar Lund Olympen
14-mar Stockholm Cirkus
18-mar Skövde Skövde Arena
19-mar Oslo Rockefeller
20-mar Göteborg Lisebergshallen
26-mar Västerås Bombardier Arena
27-mar Linköping Sporthallen
28-mar Kristianstad Idrottshallen
03-apr Huskvarna Folkets Park
04-apr Karlstad Nöjesfabriken

+ att han ska spela på Peace and Love i år igen <3

Jag började lyssna på Ebba Grön när jag var elva år gammal, och sen dess har jag verkligen älskat Thåström. Det är en av få artister som jag lyssnade på när jag var liten, och som jag fortfarande tycker är så sjukt bra..

Kommentarer
Postat av: Ebba

Har faktiskt aldrig hört talas om honom... Bra?

Kramar!<3

2008-12-15 @ 21:58:01
URL: http://byebba.blogg.se/
Postat av: Karrow

Blev också väldigt glad när jag läste det här! ^^

2008-12-15 @ 23:55:53
URL: http://captainkarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0