Gutes neues jahr (:

Så är det slutligen den sista dagen på året och vad ska man säga?
Ska snart hoppa in i duschen innan det blir helt kaotiskt här hemma. Vi får se hur kvällen artar sig, jag hoppas att det blir en bra kväll. Det hoppas jag verkligen.

Håller på att lära mig Hilf mir fliegen på gitarr - det går inte jätte dåligt, men det går inte riktigt så bra som jag hoppats. Kanske för att jag känner mig lite stressad. De senaste 20minuterna har jag tillbringat med att städa i mitt rum. Nu kan man se golvet. Jag tog med mig sjukt mycket kläder hem. Jag tänkte fel och trodde att jag skulle vara hemma i tre veckor när jag i själva verket bara skulle vara hemma i 1,5 (:

Nåja, jag hoppas att ni får en bra kväll och en bra start på det nya året.
Kvällen ska jag tillbringa med lite vänner. Gott.

Uppdaterar om en stund igen med en sammanfattning av 2008.
Stay tuned.

Mitt nyårslöfte:
Att gå på fler konserter, framför allt Tokio Hotel.
+ att jag ska börja ett nytt liv tillsammans med Anna och Alex :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Tack, ibland misstänker jag att sårbarheten är en av de svåraste saker att upptäcka för den kan döljas på så många olika sätt. Är vi någonsin helt sårbara eller finns det en skala där vi aldrig kan nå extremvärdena eftersom vi då inte längre skulle vara människor? Det finns troligen ingen som är helt sårbar eller helt osårbar när det kommer till helheten.



Jag fastnar ofta för uttryck i filmer, böcker och musik och det där var ett av dem. Om jag inte gissar helt fel verkar du ha samma läggning med tanke på låttexterna och citaten (vilket påminner mig om att jag har långa listor med olika citat jag älskar). Ord fascinerar mig på så många sätt, hur de fungerar som byggstenar som hela tiden byter form beroende på sammanhanget, men som ändå förblir sig själva. Abstrakta kameleonter. I mångt och mycket är det väl vad människor eftersträvar att bli, anpassningsbara samtidigt som de förblir sig själva.



På sätt och vis tror jag att du tycker att du är vilsen, eftersom du ens talar om det i jag-form. Vore du fast i förnekelsen (vilket låter negativt även om det inte nödvändigtvis behöver vara det, ännu en av ordens egenheter) skulle du antagligen inte ens ha funderat över möjligheten att vara vilsen. Och nu börjar jag låta skrämmande mästrande, som en psykolog så det är lika bra att jag byter ämne.



Jag uppskattar verkligen dina inlägg, de är konstverk precis som dina illustrationer. Jag tror att det är en av de största fördelarna med bloggar, att man kan hitta andra och upptäcka att man inte är ensam. Sen behöver det inte alltid leda till kontakt eller så, det kan räcka med vetskapen om det. Man kan själv välja vad man gillar och inte. Och ibland finner man att de mest oväntade personer delar ens tankar, vilket väl bara bevisar att sårbarhet kan döljas med många olika masker.



Det här blev en lång kommentar men det finns trots det en fortsättning som jag dock gjorde till ett eget blogginlägg. Egentligen är det inte fortsättningen utan början som var tänkt att vara allt, men så fort jag började skriva en ny (kort) kommentar mynnade det ut i detta. Sånt är livet.

2008-12-31 @ 15:03:57
URL: http://nyckel.blogg.se/
Postat av: Jessica

Happy new year!



ett av mina nyårslöften låter precis som ett av dina - gå på fler konserter, framförallt TOKIO HOTEL :D

2008-12-31 @ 15:23:52
URL: http://byjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0