The Dark Knight

Jag var och såg The Dark Knight igår tillsammans med mina kusiner.
Jag hade grymt höga förväntingar (som vanligt)
och den här gången blev jag inte ett dugg besviken!
Filmen höll på i 2h 30 minuter, vilket i min smak är lite långt.
Filmer bör inte vara länge än två timmar.
Jokern har alltid varit min favoritskurk i Batman serien, och Gåtan också, så klart (mest p.g.a Jim Carrey).

Heth Ledger gör rollen som Jokern så otroligt bra, och samtidigt sjukt läskigt.
Jack Nicholsons överspejsade Joker kan bara slänga sig i väggen.
Dessutom är Gary Oldman med i denna filmen också, och det gör den inte sämre.

Jag är en sådan människa som alltid känner viss sympati med alla onda människor i filmer
Halvvägs in i filmen tyckte jag jätte synd om Jokern. På riktigt. Jag led med honom.

Hmm..
Nu ska jag börja jobba.
God morgon!
Küss


(Ge mig hans rock!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0