I want your loving All your love is revenge You and me could write a bad romance


All Time Low – Break Your Little Heart

Jag har tänkt en del på förhållanden. Alla tycker att jag ska bli tillsammans med någon, men jag vill inte det. Jag känner mig oftast instängd när jag är tillsammans med någon, och det är enbart mitt egna fel.

Igår hörde jag ett litet hopp i min mammas röst när hon frågade om jag träffat någon. Jag klandrar henne inte. Varken jag eller min storebror är mycket för förhållanden, och det trivs vi med. I alla fall jag. Jag har aldrig varit mycket för kärlek och sånt, men jag gillar så klart när det går bra för andra. Jag beundrar folk som klarar av att vara tillsammans i flera år. Jag beundrar min mamma och pappa, som fortfarande är tillsammans, utan att ha gift sig, och som fortfarande är kära i varandra.

Jag kan egentligen inte se mig själv tillsammans med någon, kanske är jag ovan, kanske är jag bara realistisk. Men just nu så spelar det ingen roll. Jag ska se till att jag själv mår bra och trivs med mitt liv, innan jag kan släppa in någon annan i det.

Jag bara flummar, är trött och vet knappt vad jag skriver. Ta det med en nypa salt, eller något..

Och med det så sätter jag punkt.

Kommentarer
Postat av: Nelli

Det viktigaste är att du mår bra och trivs med ditt liv, allt annat är falskt. Pojkvänner och sånt klarar man sig utan jättebra och dessutom så tycker jag att man ska först försöka göra sina mål och planer i livet sedan släppa in ngn annan i ens liv..annars kan det vara jobbigt ifall man inte skulle ha så mycket tid till kärleken.

2010-05-12 @ 11:02:15
URL: http://nellistar.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag är precis likadan. Rent spontant vill jag säga att gå in i ett förhållande inte intresserar mig just nu, inget jag skulle kunna prioritera. Men samtidigt använder jag det argumentet för att slippa bli kär igen, tror jag. Vilket skrämmer mig lite. Jag tror man måste sluta grubbla och tänka sönder det, så blir det som det blir sen. Man behöver inte leta efter någon, men man behöver inte INTE leta heller ;)



<3

2010-05-13 @ 22:35:47
URL: http://jinxchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0