Mars 31, 2010

I natt hade jag sådan ångest att jag inte kunde sova, och det resulterar i att jag är supertrött idag. Kom lite för sent också eftersom jag nästan somnade på tunnelbanan och missade min hållplats. Så typiskt. Men efter att ha pratat lite med Lisl och tyska Josephine så känns det lite bättre. J pratade i telefon förut och när jag hörde tyskan blev jag alldeles varm i kroppen. Underbart.

Igår gick jag runt lite på stureplan och kände mig vilsekommen. Jag snubblade (ordagrant, ja) in på Urban Outfitters och föll som en fura. Jag hade lätt kunnat bo där inne, och på ett sätt är jag tacksam över att det var så dyrt där inne, annars hade jag kunnat spendera MYCKET pengar där inne..

Imorrn åker jag hem igen över påsk. Min storebror kommer hem också!! Jag saknar honom så himla mycket!

I natt när jag låg och tänkte så kom jag underfund med att jag haft förbannat tur i mitt liv. För flera år sedan kunde jag må så otroligt dåligt när jag såg svältande barn på tv, eller att det var krig, eller någonting annat på TV att jag kunde gå runt och oja mig och må dåligt över det i flera dagar. Ibland åt jag inte, för att jag hade så fruktansvärt dåligt samvete.

Så ja, jag har haft tur. Jag har tak över huvudet. Jag har en familj och jag har fantastiska vänner. Jag kan verkligen skatta mig lycklig.

Nu ska jag fortsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0