Konsten att verkligen se sig själv

Min jobbcoach gav mig verkligen någonting att fundera över idag. Jag fick frågan vilka är dina bästa egenskaper, och jag blev helt stum. Jag visste att den frågan skulle dyka upp. Jag har väntat på den. Hon gjorde det dock enklare för mig att svara. Hon gav mig en kortlek med en massa ord. Jag fick vända upp åtta kort på bordet. På varje kort stod ett ord. Pålitlig, hjälpsam, intelligent osv. Man skulle dra ett kort ifrån högen, läsa vad som stod på kortet och antingen ersätta ett ord på bordet, eller slänga iväg kortet.

Mina ord som jag fastnade vid i slutet blev nio. Jag fick ett extra kort eftersom min jobbcoach tyckte att det passade mig så bra.


Flexibel. Spontan. Inspirerande. Generös. Uppmärksam. Humoristisk. Ärlig. Engagerad. Praktisk.

Det är tydligen sådan jag är. Eller som jag sa till henne, en sådan människa som jag vill vara men som jag egentligen inte är. Sen tog jag mig i kragen och insåg att vartenda ett av orden stämde in på mig. Istället för att tänka att jag inte alls är sådan så ska jag försöka peppa mig själv med dom orden istället.

Hejdå.

- That didn't make any sense.
- I never do.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0