Shutters Island



Igår var jag på bio.

Shutters Island
, regisserad av Martin Scorsese, som även regisserat filmen The Departed, från 2006.

Filmen handlar om en polis, Teddy Daniels - som spelas av Leonardo DiCaprio - som blir skickad till ett mentalsjukhus på ön Shutters Island. Hans uppdrag är att hitta en kvinna som rymt ifrån fängelset. Filmen är baserad på boken Patient 67 av Dennis Lehane. Jag köpte boken när den kom ut, men orkade inte läsa mer än två kapitel, får kanske ta upp det igen.

Jag är inget stort fan av Leonardo DiCaprio. Han är fantastisk i What's eating Gilbert Grape och i The Departed, men annars är han inte så mycket att ha enligt min mening. Men, i Shutters Island är han bra. Riktigt bra.

När vi kom ut ifrån bion igår kunde jag inte bestämma mig för om jag gillade filmen eller inte, och till en början gjorde jag det inte heller. Jag gillade inte fotot, det var för skarpa tagningar, för tighta klipp mellan de olika karaktärerna, och många klippfel. På sina ställen var det dock uppenbart att det skulle vara klippfel, men oftast var det bara irriterande.

Jag gillar historien, även om det känns som att man sett den 1000 gånger förut.
Halvägs in i filmen visste jag redan hur den skulle sluta. Jag har kanske sett för mycket sådana här filmer, eller så är jag bara sjukt bra på att lista ut handlingen.

Slutet var ändå det bästa på hela filmen. De sista 30 minutrarna var väldigt bra, med grymma skådespelare och grymt manus.

Jag tyckte att filmen var lite seg på sina ställen, och jag kommer inte att se om den än på ett tag..

Haha, detta känns lite rörigt. Som ni märker, så vet jag fortfarande inte riktigt om jag gillar filmen eller inte. Men det är en helt okej biofilm, och jag hoppade faktiskt till en gång (jag blir sällan rädd när jag kollar på film).

Här är trailern:
jag är såå trött på trailern. Vet inte hur många gånger jag
såg den på MTV när jag var hos mirre..



Kommentarer
Postat av: Zarah

sv.Jag får inte ledigt förrän på onsdagen och det tar ett dygn för mig att ta mig till sverige så det kändes lönlöst för mig att stå i Sthlm.

Men jag köar och står med er i GBG! :)

2010-02-24 @ 22:18:52
URL: http://zizi.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

Tack, du hjälpte mig med ett korsord med detta inlägg. ;)

2010-02-24 @ 23:42:53
URL: http://sheriilyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0