"You're an idiot"..

.. "Yes, I am"

The Dirty Glass - Dropkick Murphys
En väldigt negativ grej med mig är att jag vägrar in i det sista att fråga om hjälp. Man kan väl säga att det lilla ljuset i tunneln inte var vilket ljus som helst, utan ett tungt godståg som dånade emot mig i full hastighet. Imorrn ska jag be Alex kolla och se om hon ser något jag inte ser. Ibland när man suttit framför något för länge så blir man blind efter ett tag.

Jag insåg förut hur nojig jag är. Jag har inte vägt mig på.. jag vet inte hur länge. Anledningen till att jag inte gjort det är att jag vet att jag kommer att få sådan ångest så att jag bryter ihop och bara sätter mig ner och gråter.

Idag vägde jag mig, hos ungdomsmottagningen, och jag sa till henne att jag inte ville veta vad jag vägde. Jag kollade inte på vågen, men hon sa att det var normalt, och det nöjde jag mig med för stunden. När hon skulle skriva upp det i sina papper höll hon upp pappret så att jag inte skulle se vad hon skrev. Det var väldigt bra gjort av henne. Vid många andra tillfällen då man måste väga sig så säger dom högt vad jag väger.

Hela den här tankegången är sjukt barnslig, och jävligt dum. Jag är fullt medveten om det. Jag tyckte alltid att jag vägde så mycket mer än alla andra när jag var mindre, men nu inser jag att det är ju för att jag faktiskt var ganska mycket längre än de jag umgicks med då, och det var därför jag vägde mer. Det känns inte som att jag kan använda den ursäkten längre, den känns så tabu på något sätt..

Nu ska jag gå och lägga mig, god natt..

If you start me up, if you start me up I'll never stop.
You make a grown man cry.



Kommentarer
Postat av: Veronica

sofia måste bara fråga varför blir det i vissa inlägg liten text eller är det bara på min dator jag ser det? har sett ett annat litet skönhetsfel med hehe i explorer är arkiv menyn genomskinlig o sofia design loggan sitter jämte tyras länk hur gör jag för att fixa det? så det ser ut som i firefox? snygg bild på dej föresten:D

2009-03-26 @ 15:45:31
URL: http://veronicagerding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0