"Varför måste du förstöra dig så?"

Det var vad min mormor frågade mig när hon ringde mig förut.
Jag hade nämnt för mamma att jag ska boka en tid för piercing, och hon talade tydligen om det för mormor.
Min mormor är emot allting sånt. Hon förstår inte hur jag kan förstöra mitt vackra ansikte med en massa skrot.

Då försöker jag tala om för henne att jag inte kommer att ha någonting i ansiktet utan i öronen, men hon vill inte riktigt lyssna.
"Men tungan då, den är väl ändå i ansiktet!"
"Ja, jo. Men den kommer du ändå inte se, om jag inte sitter med gapande mun"
"Tänk om den ruttnar?"
"Ja, men det är inte så ofta det händer. Det händer faktiskt nästan aldrig"
"Men, Sofia, varför måste du hålla på så där?"
Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0