Du bist nicht alleine

hon är en skiss i någons huvud
en skulptur på väg att fly
hon är en tanke i förändring
och en dröm med pärlvit hy



Hon som ingen kan nå med Cirkus Miramar strömmar ur högtalarna. Det var evigheter sedan jag lyssnade på denna låten. Ett tag var det den bästa jag visste. Den är fortfarande guld värd.

Jag såg äntligen på filmen The Notebook förut. Och jag älskade den. Den borde alla se. Det är mycket kärlek (det brukar jag inte tycka om) men det här var så vackert rakt igenom. Jag såg alltså inte på fotbollen, men mina grannar skrek och vrålade så att jag hoppade till i soffan, och jag utgår från att vi vann.

Oh, dom borrade i väggen idag igen. Det har dom gjort hur länge som helst nu, och jag fattar inte vad dom håller på med! Eller jo, dom gör om lägenheten eftersom det ska flytta in en ny kille där - men måste dom göra det klockan åtta på vardagskvällar? Vad gör dom på dagarna? Dom är ju för fan hantverkare. Jag har gått runt och varit smått irriterad, vilket inte är speciellt svårt om man är jag.

Imorrn tar min bror studenten. Och jag tror att allting är klart. Det hoppas jag, för jag kommer inte hinna fixa något imorrn. Fan! Jag glömde ringa pappa och Daniel. Skit också! Hoppas det inte blåser lika mycket som idag. Jag tycker inte om studenten. Den har gjort mig pank. Men, det är löning om två veckor - yey!

Just nu lyssnar jag på Heilig med Tokio Hotel, och det är först nu jag inser hur mycket klockan är. Det är läggdags. För länge sedan egentligen. Jag vill åka utomlands - nu.

Küss


Der Rest geht von allein
In Zimmer 483

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0