Ellen Fischer Turk

Igår såg jag på en dokumentär om kvinnor som hade väldigt små bröst. Då var det en av tjejerna som gick och blev fotograferad av Ellen Fisher Turk. Jag gillar hennes bilder och tycker att ni ska gå in och kolla på dom.
Utdrag från hennes sida;

image250


"I use image-still or video to help women see past who they think they are. I photograph women who suffer from negative body image brought on by rape, incest, eating disorders, cancer or just plain life.

This is an invitation to participate in a process that will completely change how you view yourself."


Kommentarer
Postat av: Thomp@

Jag tror mycket på den typ av behandling hon sysslar med. Att dels konfrontera sin skräck, sitt komplex och dels få se resultatet där man kan se att man inte ser ut som man tror att man gör.

2008-01-30 @ 09:37:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7785/
Postat av: Amanda S

Såg det också! Känndes lite skumt men det verkade vara en väldigt bra metod.. Ska kolla in bilderna!
Såg tidigare ett program om folk som led av dismorfofobi(tror d hette så iaf), dom tyvkte att dom var fulast i hela världen! Fast den ena av dem, en tjej, Ruth, var en av de finaste jag sett på länge.. Hjälp säger jag bara!

2008-02-01 @ 09:50:15
Postat av: Sofia

Jag såg också det programmet! med ens så kände man sig väldigt vacker med en gång..

men det var ett bra program.

2008-02-01 @ 10:04:52
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0