"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

image19

Igår kväll såg jag på en av mina absoluta favoritfilmer, Forrest Gump. Den fick mig att tänka på bra saker för en stund. Tom Hanks är ju bara SÅ grym i den filmen, och han gör den värd att se om och om och om igen! Jag måste försöka läsa boken också.. Det finns så himla många fina repliker i filmen, och jag skulle kunna sitta hur länge som helst, och läsa citat ur filmen, men det tänker jag faktiskt inte göra (jag har redan läst alla på imdb). Jag kan inte förstå varför jag tycker om den här filmen så mycket.. Kanske för att det är en så fantastisk fin kärlekshistoria.. eller något.

"Why are you so good to me?" Jenny
"You're my girl!" Forrest


Vid halv tolv snåret så började det åska, och jag gick ut och satte mig lite. Det var inte speciellt kallt, men jag fick ändå gåshud. Tyvärr åskade det inte så mycket som jag hade hoppats på, så jag gick in och stängde om mig, lagom till viktor kom hem. Han och Jimmy hade varit i Göteborg och sett Mikael Wiehe på Liseberg, det var tydligen bra, och det var ju kul det.. Halv ett kunde jag fortfarande inte somna, och senast jag kollade på klockan visade den på halv två. Och nu sitter jag här och försöker få tiden att gå snabbare. Snart (halv ett) ska jag och pappa åka och äta lunch någonstanns, och sen brukar tiden gå fort..

Idag är allting lite bättre.

I miss you, Jenny. If there's anything you need, I won't be far away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0