"I can replace the Porsche, I can't replace you - you need to be more careful"

BOKTIPS:

Härom veckan köpte jag en bok som heter skuggat byte. Det är en fristående del i en serie på hittills 15 böcker (varav 12 kommit ut på svenska) av Janet Evanovich. Jag har nämnt böckerna förut, och jag tänker göra det fler gånger. Det är dom roligaste böckerna som finns. Jag älskar dom, och jag vill tacka nina för den introduktionen.


Böckernas huvudperson heter Stephanie Plum. Det hela börjar med att hon blir kickad ifrån sitt jobb i en underklädesaffär och i ett desperat försök för att få tag i ett nytt jobb söker hon jobb hos sin kusin Vinnie, som driver en borgensbyrå. Stephanie får jobb som prisjägare, och utan någon utbildning what so ever så ska hon försöka få tag i brottslingar och föra dom till häktet. Till sin hjälp har hon sin ständiga följeslagare Lula, en före detta prostituerad som är stor som ett hus, polisen och till och från pojkvännen Joe Morelli, hennes ständiga flört och ökände prisjägaren Ranger som hela han är ett stort mysterium (ni kommer att älska honom) och för att inte glömma transvestiten Sally Sweet, Stephanies mormor Mazur, vars stora passion i livet är begravningar, och alla andra sköna figurer som dyker upp i böckerna.

Dom är bara helt sjuka, ni måste läsa dom!
Lovligt byte heter första boken, även om man inte behöver läsa dom i ordning.

Lovligt byte - One For the Money (1995)

Jagat byte - Two For the Dough (1996)

Nedlagt byte - Three to Get Deadly (1997)

Fångat byte - Four to Score (1998)

Delat byte - High Five (1999)

Hett byte - Hot Six (2001)

Farligt byte -Seven Up (2002)

Svårfångat byte - Hard Eight (2002)

Lätt byte - To the Nines (2003)

Gömt byte - Ten Big Ones (2004)

Explosivt byte - Eleven on Top (2005)

Skuggat byte - Twelve sharp (2006)

Lean Mean Thirteen (2007)

Fearless Fourteen (2008)
Finger lickin' Fifteen (2009)


Kommentarer
Postat av: Sheriilyn

Åh vad kul med boktips, den ska jag kolla upp när jag har råd! :P

2009-06-16 @ 14:37:40
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: Kristine

Ska nog kolla upp dem så fort jag läst Twilight Saga på engelska så det är nog bra att du kommer skriva om dem mer för jag kommer troligen glömma bort dem XD

2009-06-16 @ 17:58:52
URL: http://missskellington.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0