When I was younger, I used to dance in the rain.


I've always loved the rain. For as long as I can remember. I love the smell of it. I love when it touches my skin. I love the way my hair gets when the rain is pouring down, sticking onto my face. I love the sound of the raindrops hitting the streets and my windows. I can sit and listen to it for hours.

When I was younger, during the summer, I always sat outside, with a blanket close to my body, and smelled the rain. The nature gets much cleaner, pure, the air gets easier to inhale into your lungs.

The water calms me.

Lets run into the pouring rain, to feel that we're alive again.

Kommentarer
Postat av: sebastian

Så vackert inlägg och så sant. Regn är bland det vackraste som finns. Jag älskar att sitta i ett öppet fönster och höra regnet falla ner och titta på det.

För övrigt är nästan alla dina inlägg så fina och vackra att jag dör (de där du skriver att du mår dåligt är inte fina av uppenbara skäl :P)

Jag tycker du alltid väljer så bra och passande bilder som går ihop med de texter du skriver. Älskar din blogg!!

2011-01-17 @ 14:10:00
URL: http://roadtotherisingsun.blogg.se/
Postat av: SORA

Åhh vad finaa

2011-01-17 @ 22:00:15
URL: http://sorax.blogg.se/
Postat av: IDA

Jag älskar doften av regn (!). Verkligen "pure" som du skriver. Som att luften just då är så ren den kan bli.. och det låter väl weird nu men som att det är just då man känner den starkaste kopplingen till själva jorden/planeten - som att lukten av regn är "planetens doft". Att bara vara mitt i regnet och låta sig själv bli helt dyngblöt (på sommaren och helst ute i naturen) får mig typ att känna mig som "ett" med jorden. . .



Går det överhuvudtaget att förstå min kommentar här? Den känns lite blurry. Hmm.. Det är i alla fall minnet jag har från när jag var mindre och njöt av spöregnet ute på gården. Händer ju inte allt för ofta nu. Haha..

2011-01-18 @ 15:00:55
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0