My favourite movie pt. 3: Det sjunde inseglet (the seventh seal)

Jag såg denna första gången i skolan. Vi var en klass på 16 personer och jag tror att alla somnade under filmen utom jag själv. Alla satt och väntade på den berömda rubliken: "Vem är du?"  "Jag är döden.." Och den konversationen skedde inom den första minuten av filmen.

Ingen gillade filmen förutom jag, jag älskade den. Jag har dock bara sett den två gånger. Det jag älskade med filmen är fotot. Vi såg filmen under en rörlig bild lektion, där vi skulle analysera just ljussättningen och sånt där medan vi såg filmen (vilket gjorde att vi pausade filmen väldigt ofta, sjukt jobbigt).

Men jag tycker ni ska ge den ett försök, för den är faktiskt ganska rolig.

Kommentarer
Postat av: Elin

Måste säga att jag blev sugen på att se den tack vare klippet

2011-01-14 @ 13:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0