en sak som kan göra mig ganska trött..

är när folk ber mig att hitta saker på nätet åt dom. Jag menar när folk kommer med frågor som jag inte kan svaren på. Då förväntar sig de flesta att jag ska sitta och googla svaren till dom. Man säger att man inte vet vad man ska googla på, men om man formulerar sig som pratar så brukar man hitta till det man letar efter. Jag är ingen mästare på att googla, men man får helt enkelt lirka lite med orden tills man hittar det man letar efter. Jag kan spendera timmar efter att leta efter en perfekt bild till en perfekt manipulation, och det bara genom sökord på deviantart eller på google.

Till exempel hästkroppen på denna hittade jag efter någon timme. Man får helt enkelt ha tålamod till att sitta och leta fram information. Det mesta jag lärt mig har jag lärt mig själv, och det bara genom att i timtal sitta och bläddra och söka i diverse forum och andra sidor på nätet.

Folk kan bli irriterade på att man inte berättar hur man gör vissa saker, men tänk er själva om ni hade varit i min situation. Jag har googlat, letat, slitit i timmar. Ibland har jag blivit så arg att jag bara vill kasta datorn i väggen. Men för det mesta så löser jag allting. Man får ge det tid helt enkelt, det är bara så.

Vad jag vill säga är egentligen att ni inte ska bli arga om folk inte beskriver exakt hur man gör vissa grejer. För klarade jag att hitta informationen på egen hand så klarar ni det också. Ibland finns det inga genvägar.

Nu vill jag inte säga att ni inte kan ställa frågor till mig, för det är klart ni kan, och jag svarar mer än gärna på dom, oftast med en länk till en sida som hjälpt mig. Men skriver jag nej, så menar jag nej.

Detta blev otroligt flummigt..


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Förstår precis hur du känner!! Stå på dig, du är så duktig och du ska inte dela med dig av ALLT som du lagt ner så mycket tid på!

2011-01-24 @ 18:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0