Black Swan



Darren Aronofsky har regisserat filmen och jag har faktiskt inte sett någon av hans andra filmer, så jag hade ingen aning om vad som väntade. Självklart hade jag höga förväntningar på denna filmen eftersom alla hyllat den.

Filmen var snygg, med riktigt snygga effekter. Jag älskade slutet när hon dansar och hennes armar förvandlas till vingar, det var otroligt vackert och snyggt gjort utan att bli för mycket. Det var duktiga dansare (duh) och all cred till Natalie Portman som gjort en totalförvandling och blivit en riktigt duktig dansare. Kan inte ens föreställa mig hur mycket jobb som måste ligga bakom.

Men när jag satt där i biostolen så kom jag på mig själv med att undra när filmen skulle ta slut. Jag brukar gilla sådana här psykologiska filmer, men denna.. bara nej. Jag kunde nog relatera lite för mycket till undertonen i filmen och därför tyckte jag den var ganska jobbig att se.

Men ja, den var helt klart sevärd ändå. Jag tror att jag kommer att gilla den bättre nästa gång jag ser den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde verkligen se hans andra filmer! The Fountain, Requiem for a dream och the Wrestler är några av de bästa filmerna jag sett!!

2011-04-14 @ 10:49:07
Postat av: Rania

tack så mycket :D

2011-04-14 @ 13:08:08
URL: http://raniaphoto.blogg.se/
Postat av: Amiee Whitney

It's such a mind fuck movie and I understand what you mean about it but I still love it :D

2011-04-14 @ 22:52:26
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0