Google generationen

Google är nog min bästa vän. Jag älskar google och kan tänka mig att gifta mig med google. Det har räddat mig så himla många gånger, och utan google hade jag nog inte ens börjat med Photoshop, Illustrator eller att bygga hemsidor och bloggar.

Många frågar mig väldigt (tycker jag) enkla frågor, som går mycket snabbare att få svar på om man googlar dom, eller helt enkelt letar efter ett forum. För tro mig, det mesta du frågar har någon annan redan frågat och fått hjälp med att lösa.

För det är så jag har lärt mig allting jag kan. Jag är självlärd, helt och hållet. Jag har tillbringat x antal timmar framför google och i olika forum och letat fram (ibland i flera timmar i sträck) efter något jag vill ha svar på. Letar man tillräckligt länge så hittar man det till slut.

Jag kämpar med att lära mig wordpress, och jag vet att jag gör det mycket svårare för mig själv än vad jag egentligen behöver. Men, då känner man sig så sjukt mycket duktigare när man suttit och svärt över något i flera timmar/dagar och sedan löser det på egen hand.

Vad gjorde man innan google?

Kommentarer
Postat av: sara

sv: tackar :D

2010-09-23 @ 11:00:28
URL: http://liveyourlifeandmakeitrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0