jag får ofta många frågor om vart jag hittar alla fina bilder med citat, vidsomsord och vackra motiv. Därför tänkte jag tipsa er om sidor där det finns jätte mycket fint att hämta. Har jag en källa till bilden, så brukar jag länka bilden till hemsidan.

Nedan följer några sidor där jag hittar fantastiska bilder. Man kan hitta mycket fint genom att söka på specifika ord. Ord jag brukar söka på är hugs, quotes, love, forgive, alone osv.


En sida där man kan publicera bilder som inspirerar en och som man tycker om. Dock kan man inte ladda upp bilder själv, utan man hämtar dom ifrån en adress på nätet (om ni går in på sidan så förstår ni). Hittade sidan av en slump för något år sedan och har sedan dess varit besatt. Här hittar ni mig.


Mycket av de bilder på byggnader och liknande hittar jag här. Allt som oftast länkar jag tillbaka genom bilden. Här finns  f a n t a s t i s k a  bilder, och denna sidan är ett måste för er som älskar vackra saker.


Sjukt beroendeframkallande. Några tumblr som jag följer är: fuck yeah redhair, fuck yeah kissing, fuck yeah tattoos, body piercings, billsexual. Här hittar ni mig (don't judge the layout, haha).



Många av mina favoritbloggar har jag hittat just genom lookbook.com. Även om jag är medveten om att jag aldrig kommer att ha samma klädsinne som många där så är det ändå sjukt fascinerande att se på alla bilder. Vissa tar otroligt vackra outfitbilder. Kolla in deras profil, oftast länkar dom till sin blogg/hemsida med ännu fler bilder.


Ja, jag tjatar om deviantart. Men det är bara för att den sidan är så sjukt bra för folk som är kreativa. Är ni inte medlem där så bli det för gudsskull! Finns jätte många bra tutorials och guider och stock images (dvs. bilder som man får använda hur som helst - gratis. Oftast vill personen som lagt upp bilderna att man ger cred till dom, vilket jag anser att man alltid bör göra). Sök på vissa ord, och ni kommer att hitta så sjukt fina bilder.

Om ni mot all förmodan missat det så har jag en DA konto, och det hittar ni här. Går ni in där så kan ni scrolla ner lite på sidan till Favourites. Tryck på browse Favourites (väl?) så ser ni vilka jag har som favoriter.

always and forever. Google - people. Fattar inte att det fortfarande finns folk som inte lärt sig att google är det bästa som hänt. Allt finns där, och finns det inte på google är det inte värt att veta/leta efter, haha. Sök på ett ord och lägg till image efter, så kommer ni få en massa resultat (ibland får man bläddra flera sidor för att hitta just DET).

hoppas jag öppnat upp era ögon lite för allt det vackra som finns där ute och att ni gillade detta inlägget, även om det blev lite småflummigt.

tycker ni om när jag tipsar om saker så här? antar det, eftersom ni läser min blogg. Vet inte riktigt vart jag ska styra denna bloggen, så vore tacksam för lite tips.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra! :D

2010-10-19 @ 12:50:29
Postat av: Alexandra

älskar när du tipsar om saker såhär :)!

2010-10-19 @ 17:41:32
Postat av: IDA

Weheartit och tumblr måste de mest beroendeframkallande websidorna någonsin. Visst är det jättekul att man kan hitta inspirationsbilder till i stort sett allt, fina citat och vackra bilder i övrigt men gud.. Man blir ju fast i flera timmar!

2010-10-20 @ 15:10:55
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0