på schemat i London?


Min bror ska boka biljetter åt oss till Queen musikalen We Will rock you som går för fulla hus i London. I'm so excited! Han har sett den en gång innan och sa att den var riktigt bra. Och jag tror honom.

Vi ska gå Jack the ripper walk också, som efter vad jag förstått är en guidad rundvandring runt dom kvarteren där han höll till.

Camden Market ska också besökas, eftersom det ryktas om att jag eventuellt kan hitta en skinnjacka där.

Sen blir det väl antagligen de vanliga turistställena; Towern, Harrods (även om vi antagligen inte kommer att vara där mer än tio minuter, eftersom ingen av oss är ett jätte fan av att gå i affärer) och Madame Tussauds.

Så ja, vad sjutton gör man i London?

jag och storebror kommer vara där under sex dagar.

Vi gillar musik, konst och historia väldigt mycket. Gamla prylar, antikt och små udda museum. I och med att min bror är bartender så blir det nog en del sånt också, så tips på bra pubar är också välkommet och second hand affärer!

Kommentarer
Postat av: Malin

Kolla upp The London Dungeon



Var där för några år sen och det var riktigt kul!

Läskigt, spännande och skitkul!

2010-10-18 @ 10:52:05
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: Kristine

Jag vill också åka till London...

2010-10-18 @ 11:42:07
URL: http://namelessragdoll.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det är inte litet, men klart en smula udda, så jag tipsar om Victoria & Albert Museum. De har verkligen allt möjligt där, det kanske inte är de mest roliga prylarna var för sig men det finns verkligen allt möjligt, textilier från olika delar av världen, kläder från lite olika epoker, snirkliga metallutsmyckningar, målningar, smycken (en av mina favoritsalar), skulpturer och jag vet inte allt. Om jag har fattat det rätt blev det som något av ett museum för saker som inte riktigt fick plats någon annanstans. För annan konst är det väl Tate Britain eller Tate Modern som gäller, lite beroende på vad man letar efter. Och även om det kan låta turistigt så gillar jag bussturerna man kan göra, dels kan man då komma till alla ställen och sedan bara kliva på en senare buss, och dels får man höra en hel del av Londons historia.



Jag gillade också Hyde Park väldigt mycket, och älskade att gå omkring och tänka på att J. M. Barrie gick omkring just där när han skrev Peter Pan. Det finns en skulptur i parken, och huset som Barrie bodde i ligger inte långt ifrån parken. Men det finns så mycket värt att se, Tower of London och Westminster Abbey samt St Paul's Cathedral är alla platser jag fortfarande gärna vill se.



Ha det toppen i London, och jag tror också att Camden Market är något helt i din smak, man kan hitta betydligt mer än bara skinnjackor där och det frestelser överallt ^^

2010-10-18 @ 12:31:08
Postat av: London turist

Själv har jag aldrig varit och testat London Walks Jack the Ripper. Skulle vara trevligt att testa den av många london walks. Ska försöka åka dit vecka 8 nästa år så då kanske det blir av :)

2010-11-03 @ 20:36:43
URL: http://www.londonturist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0