Leb die sekunde


Jag saknar detta just nu. Sommar och allmänt flum med underbara vänner. Jag har alltid gillat att vara ute i naturen, även om jag nu för tiden inte kommer ut lika ofta som jag gjorde när jag bodde hemma. Jag gillar att sova i tält, även om det kan betyda kottar i ryggen, konstiga ljud, outhärdlig värme när solen ligger på och dagg på innetältet när man vaknar, så är det ändå väldigt mysigt och underbart om man delar med rätt personer.

Nu när jag tänker efter har jag nog tältat/sovit i vindskydd i nästan alla sorters terräng och väder. Jag har dock inte tältat när det varit snö ute. Eller jo förresten, det har jag visst gjort. Det värsta som kan hända är när det blåser så fruktansvärt mycket så att tältpinnarna blåser omkull och man måste gå ut och spänna upp tältet igen. Det är inte kul att göra i minusgrader kan jag tala om, haha. Eller när ens vindskydd ger vika av att det bildats en pöl vatten precis ovanför ditt huvud, som i sin tur rasar ner i din sovsäck när du ligger och sover är inte heller jätte kul.

Det ska bli riktigt kul att komma iväg till P&L i år. Jag är riktigt, riktigt pepp just nu. Jag och min kusin kommer att vara där hela veckan (måndag - söndag) som det ser ut just nu, och det är extra kul att vi är ett så stort gäng som åker upp.

Jag tror att denna sommaren kommer att bli helt okej ändå, trots allt.

Nu ska jag gå hem och göra mig iordning inför kvällen. Ska hem och skratta åt Alex också som håller på att färga sitt hår blont ifrån mörkbrunt. Igår var hennes hår orange, och jag är jätte imponerad över att hon ens ger sig in på det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0