Johnny Depp som Salvador Dalí?

WAAAAAS? Enligt imdb så ska Johnny Depp eventuellt vara med i en film som kallas Dalí.


Dalí har varit min favoritkonstnär sedan jag var liten och jag älskar, älskar hans verk. Nu ryktas det alltså om att Johnny Depp ska porträttera honom. Jag tror att han skulle passa riktigt, riktigt bra. Dalí var lite smågalen och väldigt egen som person och Depp är ju suverän på att spela sådana människor.

Nu när jag googlar detta upptäckte jag att detta varit på tal sedan 2008 (!). Hur har detta undgått mig?

2009 släpptes ju filmen Little Ashes, med Robert Pattinson i huvudrollen som Dalí. Det slog mig precis att jag inte har sett den ännu. Är den något att ha? Gick den ens upp på biograferna? Den förde inte mycket väsen för sig i alla fall..


Jag har läst Dalís självbiografi tre gånger tror jag och det är en av mina favoritböcker. I högstadiet gjorde jag ett arbete om honom i Bild, som jag fick högsta betyg på (synd att jag inte vet vart det är, för jag gjorde ett jätte snyggt porträtt av honom).

En av mina favoritmän som spelar en annan av mina favoritmän, kan det bli bättre?
Jag håller i alla fall tummarna för att detta blir av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0