Clash of the Titans


Oops, hade helt glömt bort att jag inte slängt upp vad jag tyckte om denna filmen..

Jag måste säga att jag inte är något Actionfan. I alla fall inte när det kommer till explosioner och sånt där. Men denna filmen, kunde jag stå ut med. Jag satt där på bion och förundrades över att jag faktiskt tyckte om det jag såg.

På filmen i sig hade jag noll förväntningar. Jag visste knappt vad den handlade om innan jag såg den. Handlingen i korta drag (från movizine.se): Perseus är en föräldralös pojke som hittas och uppfostras av en enkel fiskare bara för att inse att han är en halvgud och dras rätt in i striderna mellan människor och gudar. Snart finner han sig på ett heligt uppdrag tillsammans med en bunt soldater och ett fåtal komiska sidekicks med målet att hindra den onde guden Hades plan för att störta människornas rike i fördärvet. På vägen får han stifta bekantskap med jättelika skorpioner, den fasansfulla medusan och till sist supermonstret Kraken. Det finns visst en prinsessa att räddas också.

Haha, jag kan ju säga att filmen inte stod högt i kurs hos han som recencerade den på moviezine, och det kan jag förstå. För mycket till story är det inte. Den är otroligt förutsägbar, den kändes lite seg på sina ställen, men vad som verkligen gjorde att jag gillade den var effekterna. Jag blev helt till mig i introt av filmen, och varje gång Hades dök upp. Han var skickligt gjord och jag drog efter andan varje gång han gjorde entré (:

Sen blev jag lite till mig också när jag upptäckte att Nicholas Hoult var med i filmen, ni vet han som spelar pojken i filmen Om en pojke med Hugh Grant?

Som sagt, snyggt gjord film med bra skådisar. Jag gillar ju mytologi så jag kände igen mycket i filmen. Liam Neeson var som vanligt ruskigt bra och likaså Mads Mikkelsen som spelade Draco.

Det var inte så mycket 3D effekter i filmen, och jag ångrar verkligen att jag inte såg Avatar i 3D, kan tänka mig att den filmen var riktigt, riktigt häftig.

Nu ska jag se ett avsnitt av Svenska Hollywood fruar. C ya.



Perseus: I'm not one of you! I'd rather die than stand alongside you!

 

Hades: I have watched from the underworld... it is time for the mortals to pay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0