TOKIO HOTEL, KÖPENHAMN 1/3 2010

äntligen kan jag inviga denna kategorin!

Bilder kommer i slutet av detta inlägget. Har du inte sett dom ännu och inte vill se något i förväg så rekomenderar jag att inte scrolla ner.

Köandet, söndag
vi anlände till kön runt halv två på förmiddagen. I hopp om att vi skulle få ta en paus i köandet under natten och komma tillbaka tidigt på morgonen dagen efter, så hade vi inte med oss så jätte mycket kläder eller någon sovsäck. När vi kom dit fick vi reda på att vi måste köa hela natten, för annars skulle vi förlora våra nummer. Efter lite övervägande bestämde vi oss för att köa hela natten. Jag fick nr 34, vilket är väldigt bra.

Vi gick tillbaka till vandrarhemmet som vi bokat in två nätter på och avbokade den ena natten. Vi köpte lite mat och dricka och letade förtvivlat efter en affär med filtar, eller sovsäckar.

Vi satte oss i kön runt två, med fyra filtar, ett liggunderlag och en upplåsbar liten madrass. Mååånga gånger under natten frågade jag irriterad mig själv varför jag gör detta när det är svinkallt, snöblandat regn och bilar som kollar på oss som om vi var apor på ett zoo?

Köandet, måndag
Runt fyra på morgonen när jag faktiskt lyckats somna så kommer en av lastbilarna och parkerar intill oss. Danskarna längst fram började skrika och väckte mig, vilket resulterade i att jag inte kunde somna om igen. Runt åtta skulle vi omorganisera kön till andra sidan, eftersom vakterna skulle börja sätta upp kravallstaket. Så - vi flyttades ut utanför taket och fick sitta i snöblandat regn och köa. Det blev upprop och flera personer trillade in till kön. Runt tio åkte killarna förbi i sina turnébussar med tonade rutor och scenarbetarna började att bygga scenen. Vi hade ett upprop runt elva och efter det fick vi lämna kön och gå tillbaka till vandrarhemmet för att fräscha upp oss och checka in, bara vi var tillbaka innan klockan tre. SJUKT SKÖNT!

Insläppet var klockan halv sju och det var helt galet, det sjukaste jag varit med om. En sak är säker, när ni köar så måste ni vara egoister, för annars tränger sig folk före er!

De hade fem entrér in till Forum och vi ställde upp oss vid en dörr, jag och sara hade tur som kom in relativt tidigt. Vi blev stoppade för att biljetterna skulle kollas. En kille stod och motade i ingången och höll oss tillbaka. Han bad oss att backa och både jag och sara höjde armarna och försökte backa, men det gick verkligen inte, det var ett sådant tryck. Blondinen innan mig försökte tränga sig förbi vakten och jag fick en sådan hård knuff bakifrån att jag for ur 'kön' och slog i huvudet lite lätt i väggen mellan två entrér. Vakten såg det, och tog tag i mig och drog in mig och visiterade mig. Sjukt sjysst av honom att göra så. Sara kom in direkt efter mig och vi scannade våra biljetter. Sara sprang fram emot scenen och jag snubblade nästan i trappan och jag fick hoppa ner dom sista trappstegen. Här vill jag tacka mina långa ben - för jag började gå fort och trängde mig förbi ett par tjejer som blivit stoppade av vakten, eftersom dom sprang.

Jag kom in i första fållan och jag såg Toms sida och tänkte 'Nej, där ställer jag mig verkligen inte'. Det var så trångt där att det inte fanns en chans att ta sig långt fram. Jag fick syn på Sara och ropade att vi skulle springa till Georgs sida, så det gjorde vi. Det stod knappt några människor där och vi sprang och ställde oss vid staketet och jag höll krampaktigt fast i det tills arenan var fylld.

Under konserten
Jag visste att publiken skulle vara högljud, me detta hade jag verkligen inte väntat mig. Arenan exploderade och när KOMM började spela så skrek jag i kapp med alla andra. Jag såg Tom och Georg och det var en helt sjuk känsla.. När Bill kom in på scen höll jag på att börja gråta. Han var så vacker att det gjorde ont i mig..

Jag och Sara hade sjukt tur som hamnade bredvid varandra, och vi hade tur som stod på Georgs sida. Vi såg mycket som dom på Toms sida inte kunde se så bra (Tom bakom pianot t.ex), det var inte så trångt som jag väntat mig och det var riktigt skönt. Några tjejer på Toms sida svimmade redan innan konserten börjat, men ingen svimmade på vår sida. Dessutom så stod vi vid catwalken också, vilket gjorde att Bill kom otroligt nära oss.

Jag är såååå glad över att dom körde Dogs Unleashed och Alien (TYSKA!!), det är mina två favoriter på nya skivan. Dom blandade engelska och tyska låtarna as bra och jag hörde dom låtar jag ville höra på engelska. Dom körde några gamla låtar och det var sååå himla bra. Det var så overkligt att dom faktiskt stod där framför mig. Att dom såg på mig och kastade vatten på mig. Jag hade verkligen tur som hamnade allra längst fram på min första TH konsert.

Höjdpunkterna var så klart Zoom, In your shadow (I can shine) och Dogs Unleashed.. och att se en tår rinna ner för Bills kind (:

Jag kan egentligen inte alls beskriva känslan av att se dom. Jag måste ge det ytterligare några dagar..

Bilder ifrån Köpenhamnskonserten


Sara och jag innan konserten.
Superglada över att stå längst fram!








Vi fick applåder för att vi är sådana duktiga fans (:



Min favoritbild som jag fotade.










Bills sista ord innan dom försvann
"We love you guys!"

fler bilder hittar ni på facebook.

Mirre firre och Kenza kom och snackade med oss medan vi köade. Dom ställde även lite frågor. Sjukt sexig bild på mig och Sara, hahaha..  Detta är taget ifrån deras Tokio Hotel blogg.

Vi intervjuade Sara och Sofia från Sverige som har stått och köat i över 30 timmar, de har nummer 33 och 34 på handen och kommer garanterat komma längst fram. http://miirre.se/images/2010/cimg7570_76454360.jpg
Vad har varit värst med att köa?
Kylan!!!! Det är jobbigt när det är så kallt.

Tycker ni att det har varit värt de?
Absolut! När man väl står där framme kommer man inte tänka på att man stått i kön så länge.

Hur har ni förberett er?
Vi har tagit med oss många filtar och mycket kläder så vi försöker hålla oss varma. Vi har även fixat så en kompis kommer och hämtar våra jackor innan vi ska gå in, då står vi i våra filtar bara, det ä för att vi ska kunna springa direkt till scenen så vi slipper hålla på med garderob och så.

Vilken låt ser ni mest framemot att höra live?
“Dogs Unleashed” och “Humanoid”

Hade ni hellre velat höra de tyska låtarna än de engelska?
Vi skulle vilja ha det mer blandat isåfall.

Hur många konserter har ni varit på innan, eller är detta er första?
Jag har varit på tre andra konserter så detta blir min fjärde, säger Sara. Men det är min första, säger Sofia.


Slutsats
Var det värt att köa utomhus i 30 timmar under ett plåttak med snöblandat regn, i minusgrader? Var det värt smärtan i ryggen och all irritation?

Ja, det var värt varenda jävla sekund. När konserten väl började försvann allt jobbigt och all smärta och det var såå värt det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå va coolt! jag ska gå på konserten i gbg på fredag!!! ska bli såååå kul! men jag bara undrar lite, hur det är med kameror... får man ta med sig det in? även systemkamera?

2010-03-02 @ 22:08:55
URL: http://klarissen.devote.se
Postat av: Erica

Oh, vad härligt och vilka fina bilder! Jag gillar verkligen den bild som du skrev var din favoritbild samt de två bilder som kommer efter den. :-D Själv så ser jag dem för första gången på torsdag och är just nu väldigt nervös och förväntansfull. :-P

2010-03-02 @ 22:19:22
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: SORA

AHHHHHHHHHH. So amazing det va .___________. love the pics!

2010-03-03 @ 09:04:00
URL: http://sorax.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

åh. jag börjar nästan grina bara av att läsa. shit alltså.



VArför grät Bill? :o

2010-03-03 @ 14:57:42
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: Veronica

Riktigt härlig läsning Sofia:) önskar jag också kunde få känna den känslan du har när du står där o köar i 30 h och sedan få känna den lyckan<3 Glad för din skull att du har haft så kul vännen:D

2010-03-04 @ 16:55:23
URL: http://veronicagerding.blogg.se/
Postat av: NELLI

Fan va bilderna blev bra sofia :D man får nästan lust att banga´dem!

2010-03-06 @ 14:11:35
URL: http://nellistar.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh men herregud Sofia, vilka galet fina bilder! :o aaahh.



Det var jag som stod bredvid dig i Sthlm alltså, hehe. ;p

2010-03-06 @ 15:33:24
URL: http://anchis.blogg.se/
Postat av: Vanja

HEEY! :D FAN VAD KUL!



SKITFINA BILDER! :D

2010-05-03 @ 21:02:25
URL: http://kickassforme.blogg.se/
Postat av: tammie

var också på köpenhamnkonserten! :D



vad änvände du för kamera? riktigt bra bilder!!

2010-05-21 @ 19:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0