Annie Leibovitz öppnar Fotografiska


Den 21 maj är det premiär för Fotografiska i Stockholm. Det är väl inte direkt någon hemlighet att Annie är en av mina absoluta största inspirationskällor. Hennes bilder har jag publicerat ett flertal gånger här i bloggen. Hennes utställning A Photographer's Life 1990-2005 öppnar som sagt Fotografiska i år. Det bästa är att jag är i Stockholm då, det är min sista dag på praktiken, så jag är glad att den dök upp då och inte en vecka senare.



Annie har fotat många kändisar, såsom Mick Jagger, Resse witherspoon och Joaquin Phoenix, Keith Richards, Angelina Jolie, Johnny Depp, bara för att näman några. Hon har även fotat ett fantastisk tema med Disneyfilmer som inspiration.

Så ja, jag ser verkligen fram emot denna utsällningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0