Metaltown, dag 1

Till en början måste jag säga att jag är SJUUUUUUUKT trött. Jag och Sebbe var hemma och i säng runt halv fyra i morse. Gårdagen var riktigt jobbig i garderoben, vi hade i princip att göra hela tiden. Det var sjukt mycket folk och jätte varmt! Men så många komplimanger som jag fått idag har jag nog aldrig fått i hela mitt liv, och jag lyckades bli utbjuden tre gånger också. Haha.

JAg spanade i alla fall in Raubtier, Sabaton och RAMMSTEIN.
Mycket bra alla tre, men det var så klart RAmmstein som har höjdpunkten. Jag och Vicky stod ganska långt fram i andra blocket, eftersom vi slutade klockan tio så hade vi ingen möjlighet att ta oss längre fram än så, men det var så jobbigt så vi flyttade bak lite, så att vi kunde andas ordentligt utan en massa svettiga karlar runt omkring oss.

Konserten var i alla fall helt sjukt magisk, as usual. Dom körde samma som under deras tour i februari. De bytte ut några låtar och ersatte dom med gamla. Så synd att inte Mirre stod vid min sida, men jag ringde henne under konserten och hon blev så himla glad, det gjorde mig ännu gladare!

Nu är jag lite stressad. Ska slänga på mig lite smink och sen ska jag iväg, börjar om en timme och har försovit mig. Jippie. Idag är det inga speciella band som jag vill se, men jag ska gå och snegla på Dark Tranquillity, och In Flames spelar som sista band, så dom kommer jag att snegla på ifrån garderoben.

Nu är det dags för Metaltown, dag 2!
Vi hörs imorrn!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Dom var hur bra som helst! Jädrar vilken show dom bjöd på! Har inte sett dem innan men jag var sjukt positivt överraskad!



Jag kom in precis när de började spela (hade ju egentligen ingen biljett men lyckades komma in på ett kompis band) så stod väldigt långt bak. Gick sedan vid 23,30 ungefär när någon kastade en full ölburk i huvudet på mig, vilket resulterade i sjuk huvudvärk och lite yrsel så några följde mig till min buss hem. Annars hade jag fått vänta i 2 timmar tills nästa buss.



Sjukt tråkigt och onödigt av han/hon som kasta, men har bestämt mig för att se Rammstein snart igen!



Hoppas du hinner se lite av In Flames, jag såg dem i vintras i Scandinavium och dom är faktiskt oftast bra live!

2010-06-19 @ 18:02:43
URL: http://sofiaenarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0