I CAN’T GET LAID IN GERMANY

00:37 Egentligen startade jag upp datorn för att lägga in bilderna och kolla igenom dom ordentligt. MEN jag tog med mig fel sladd till kameran, så jag kan helt enkelt inte göra det just nu. Det blir nog till helgen när jag kommer hem igen, tyvärr.

Förbandet var helt okej, och värmde upp oss riktigt bra inför vad som komma skulle. Combichrist hette bandet, och kommer ifrån Norge. Checka in deras hemsida här, och lyssna igenom några låtar.  När vi irrade runt ute i arenan när dom satte igång så trodde jag nästan att åskan gick. Det lät verkligen som det, men sedan insåg jag att det faktiskt var bandet som spelade. Dom spelade dessvärre bara i en halvtimme, men när jag kommer hem igen ska jag lätt leta upp dom på nätet och lyssna in mig på dom.

Rammstein, vad säger man – SÅ SJUKT GRYMMA LIVE! Sekunderna innan dom äntrade scenen hade jag gåshud. Jag var praktiskt taget sjukt nervös, och jag vet inte varför. En sak är säker, Rammstein kan göra entré! Hela konserten satt jag som på nålar, och man vågade knappt blunda av rädsla för att missa något. Ni som sett DVD:er och videos ifrån Rammstein vet ju att dom är förtjusta i eld, och det är jag också. Jag älskar eld och tycker att det är bland det vackraste som finns, och förväntar ni er mycket eld och smällar så blir ni inte besvikna.

(En tanke som faktiskt slog mig under konserten, och som Mirre tog upp efteråt var att Tokio Hotel pratat om att dom ska ha mycket eld. Är det ens hälften så lite som det Rammstein hade så blir jag imponerad, haha. Deras eld kommer ju att framstå som små brasor jämfört med Rammsteins eldar. Bara en liten parantes)

Setlistan var verkligen super, och de spelade dom flesta låtar man ville höra. Alla låtar gjorde dom sjukt bra, och jag kan inte säga att någon var bättre än någon annan, eftersom alla låtar var bra på sitt egna speciella sätt. Jag har nog fortfarande inte riktigt förstått att jag faktiskt har sett dom Live.. och det kommer nog att ta någon dag eller två innan det faktiskt sjunker in.

Nu är klockan tio i ett och jag ska stänga ner och sova.
Guten nacht!

Edit:
Fick in bilderna i datorn, här kommer några stycken:








Kommentarer
Postat av: Mariam

SNYGGA BILDER!

2010-02-17 @ 23:29:48
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0