Så klantig (men ändå så bra)!

Jag gjorde precis något sjukt dumt. Ska försöka att förklara vad jag gjorde. När man har en egen domän genom ett webbhotell så får man tillgång till en mapp där alla sidor, inlägg, bilder osv automatiskt hamnar, om man har fört över sin blogg till webbhotellet (se bild nedan).

I huvudmappen ligger en Index.html fil. I min undermapp Portfolio ligger också en Index.html fil (ser ni vart det här leder?).

Jag skulle alltså ändra en grej på framsidan till min portfolio, och laddar upp den Indexfilen i fel mapp och ersätter alltså den gamla. Helvete, rent ut sagt.

Jag får självklart panik när jag inser att startsidan på min blogg inte fungerar som den ska. Jag börjar skriva ihop ett mail till supporten på webbhotellet, och när jag är färdig för att klicka på Skicka knappen så inser jag att jag faktiskt kan lösa det här själv. Så, efter mycket klippande och klistrande, så sitter jag nu här - 20 minuter senare med en fungerande blogg igen. Ni tog nog inte skada av det, men mitt hjärta slog en del extra slag innan jag klickade på Spara & publicera knappen här nedan för att se att inlägget kom upp och allting fungerade.


Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Lina*

sv: okej har du samma nr som innan ???

jag lovar att fota massor , men kommer inte kunna uppdatera därifrån. men uppdaterar massa sedan ,



2010-08-01 @ 22:18:22
URL: http://missinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0